• +48 796 651 241

Co to jest LinkedIn? Czy warto stworzyć profil i jak działa?

Co to za portal LinkedIn?

emarketing czyli co to merketing w sieci

Aplikacja LinkdIn to przydatne narzędzie w celu promowania swojej osoby, przedstawiając swoją karierę zawodową, a także dla firm poszukujących kontaktów. Co raz więcej osób korzysta z pomocy platformy, ale czy skutecznie ⇓

Dla kogo przeznaczony jest portal?

Konto do zdobywania kontaktów w biznesie
było głównym założeniem twórcy, jednak czas szybko weryfikuje koncepcje. Większość osób zakładających profil użytkownika na platformie to grupa zdecydowana w działaniach podjęcia nowych kontaktów biznesowych i podjęcia zatrudnienia. Ostatnim czasem popularność platformy podbijają również zwolennicy podejmowania kontaktów społecznych. Założenie konta daje możliwości podobne do FB i jest optymalnie wykorzystywane. Możliwość promowania profesji użytkowników dodatkowo zwiększa zainteresowanie aplikacją i dlatego jest bardzo efektywne, jednak należy odpowiednio zadbać o swój profil.

Jak założyć konto na LinkedIn?

Proces tworzenia profilu jest bardzo podobny do innych podobnych serwisów, ale skoro profil budowany był z myślą o karierze zawodowej i ma być skuteczny, należy go sumiennie przygotować. W celu założenia konta należy wejść na stronę linkedin.com a reszta to wypełnienie formularza.

Centrum zawodowe spełni swoją rolę, jednak użytkownik musi przejść etapy wypełnienia informacji na swój temat. Dane muszą się zgadzać, ponieważ będą one przekazywane innym użytkownikom, którzy będą chcieli nawiązać kontakt w ramach współpracy. W innym przypadku zakładanie konta jest bezzasadne, ponieważ nie jest to platforma typowo społecznościowa. Coś z tym biznesem wspólnego być musi. Odpowiednie wypełnienie nagłówka i innych pól podkreślających ambicje użytkownika podbije możliwości nawiązania kontaktu. Ważnymi czynnikami jest dodanie fotografii jak w przypadku CV oraz dokładny opis stanowiska. Tutaj należy zwrócić uwagę na słowa kluczowe. Zwróć uwagę na dobór fraz

Źle

  • Dyrektor
  • Specjalista - analityk

Dobrze

  • Dyrektor d/s księgowości
  • Specjalista d/s analitycznych SEO

Wizytówka online
Śmiało można powiedzieć, że założenie konta na platformie będzie właśnie wizytówką online. Zamieszczone informacje na temat swojej kariery spełniać będzie rolę CV. Pomysł twórcy stał się kampanią reklamową kwalifikacji osób prywatnych jak również firm. Dokładny opis stanowiska pozytywniej przyczyni się do oceny kandydata.

LinkedIn jest wielojęzyczny, także profil można poszerzać o umiejętności komunikacji w innych językach. Platforma informuje również o nowościach ze świata biznesu jak innych wybranych zainteresowaniach odbiorcy.

Nowoczesny networking skupia zainteresowania i dedykuje korzyści płynące z utrzymywania konta. W przypadku tej aplikacji, podobnie jak innych znanych platform klient może dodawać posty, a także dzielić się ekspertyzami co również podbija znaczenie konta. Intensywna praca nad swoim profilem wspiera efekt jak w przypadku prowadzenia bloga. Należy pamiętać jednak, żeby nie skupiać się wyłącznie na LinkedInie, ponieważ możemy łatwo popaść w proceder podobny jak przy użyciu innych platform, a jest to jednak profil biznesowy.

Podsumowanie LinkedIn

Każdy element dobrze napisanej treści lepiej trafia do odbiorcy. Rekruterzy śledzący platformę zwrócą uwagę na podkreślenie umiejętności kandydata, także warto wykorzystać potencjał tej wizytówki skoro daje takie możliwości

Sieć kontaktów ciągle się rozwija i jeśli kandydat rzeczywiście poszukuje pracy, a firma potrzebuje współpracownika to każdej stronie opłaci się założenie konta, zwłaszcza że podstawowa wersja nic nie kosztuje.

Możliwości LinkedIn
Wpływ Stron mobilnych na wyszukiwarkę
Tworzenie profilu na LinkdIn
  • Imię i nazwisko
  • Zdjęcie profiilowe
  • Doświadczenie
  • Referencje
  • Prezentacja
szybkość realizacji
Kariera zawodowa online
dostosowanie do rynku pracy
Praca
Funkcjonalność zawodowa
Kampanie
Mobilność
Klasyfikacja